Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Khamis, 20 Julai 2017

SYAWAL KAN SEBULAN πŸ˜†πŸ˜…πŸ˜πŸ˜™

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita berada dlm rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Jom lah random gambar raya lagi.. syawalkan sebulan hihihiπŸ˜†πŸ˜

Hari Jumaat 14.7.2017.. majlis hari raya divisyen saya. Tema adalah negero Johor.. kena lah baju raya sedondon biru merah.. dgn menu mengikut hidangan negeri Johor.. maka jadilah menu kacang pool haji johor baharu. mee bandung muor.. lontong kluang, satay batu pahat.. macam kuih muih dari Johor juga.. tak sempat nak ambil gambar semua tu.. dah tuan rumah sibuk melayan tetamu dan menjaga hidangan juga.. utk ditambah...
Penat sampai ke petang weyyy..

Hari sabtu.. jalan raya lagi.. ke open house kawan sekolah yg skrg bergelar usahawan ternakan jaya.. menu istimewa apa lagi.. kambing bakar lah πŸ˜„

Yang baju ungu tu lah tuan rumah.. Fatonah si usahawan yg berjaya.. sempat jumpa shidah aje disitu.. lepas ni nak ke utara.. konon nak singgah satu rumah lagi di Kuala Kubu Baharu tapi tak sempat.. terus menuju ke Ipoh.

Ke Ipoh ni open house rumah boss en suami .. yg tudung fefel tu isteri nya yg sangat peramah.. idok lah teman malu weyyy.. 
Cantik sungguh rumah kayu perak tu kan.. berkenan teman tengok.. takat tengok jer lah yong..

Lemang nya ada jagung.. perghhh sedap sungguh.. makan pulak dgn rendang tok.. yg nabil pulak dah terjah char kuey teow.. mmg kesukaan dia lah kan. 

Pastu rumahnya dekat pulak dengan thema park MAPS ni.. dah beroperasi separuh.. keseluruhannya mungkin hujung tahun nanti. Singgah bergambar lah dulu ye nabil.. cuti sekolah nanti kita terjah yeπŸ˜‚πŸ˜†

Hari Ahad .. pagi kami dah pergi rumah kawan en suami yg temanya sarapan raya hihi.. sukalah saya tak payah nak buat sarapan kan.. tak sempat 0ulak nak ambil gambar sebab sibuk sarapan katanya.. di mulakan dgn nasi lemak.. pastu jumpa pulak lempeng.. pastu sambung dgn lontong pulak.. kenyang kami anak beranak..πŸ˜†πŸ˜Š Alhamdulillah..

Lepas tu terus pulak menuju ke Kuang sambutan hari raya Sek. Rendah Kuang bertempat di rumah Datin Norasyikin ni.. seronok dpt jumpa kekawan sekolah rendah ni dan satu kampung kan.. mengimbau zaman kecik masa sekolah.. riuh rendah dgn gelak tawa.. itu pun saya tak dpt jumpa ramai lagi.. pukul 3pm dah balik sebab nak hantar anak2 balik asrama pulak. Ramai lagi kawan2 yg dtg.. majlis berakhir 6pm.

Dah rumah datin2 ni.. mesti ada pool kan.. apa lagi nabil dan anak2 kwn lain pun sakan bermandi manda.. yg datin syikin ni sporting sungguh... biar dorang mandi.. kita boleh sembang2.. dan berkaraoke katanya.. saya mana reti menyanyi.. tengok jer lah.. bagi support pd yg suka menyanyi ni..


Datuk dan Datin juga berduet berkaraoke.. nyanyi lagu selamat hari raya.. sporting mereka berdua ni.. yg datuk ni sebaya kakak saya.. datin syikin sebaya saya.. kawan2 sama sekolah rendah jugak.. jodoh tidak jauh.. kata orang tu.. πŸ˜πŸ˜™

Tu lah cerita minggu sudah raya saya.. gantung periuk kuali kan.. minggu ni pun dah byk jemputan jugak.. tambahan minggu last syawal kan.. hihi.πŸ˜†πŸ˜…



Selasa, 18 Julai 2017

KEHIDUPAN INI...😍🌷🍁

Ψ§Ω„Ψ³Ω„Ψ§Ω… ΨΉΩ„ΩŠΩƒΩ… ΩˆΨ±Ψ­Ω…Ψ© Ψ§Ω„Ω„Ω‡

Jika sebiji telur dipecahkan oleh kekuatan dari luar, maka kehidupan di dalamnya akan berakhir...Tetapi, jika sebiji telur dipecahkan oleh kekuatan dari dalam, maka kehidupan baru akan lahir..

Jadi hal-hal besar selalu bermula dari dalam diri.. bukan dari luar..

Allah tidak pernah menjanjikan:
Langit itu selalu biru...bunga selalu mekar... Matahari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahawa Allah selalu memberi:
Hikmah di setiap cubaan... jawapan di setiap doa..

Jangan pernah menyerah.. Life is so beautiful..

Jika hidup itu perjalanan.. maka nikmatilah..

Jika hidup adalah tentangan.. maka hadapilah..

Jika hidup adalah anugerah.. maka terimalah..

Jika hidup adalah tugas.. maka selesaikanlah..

Jika hidup adalah cita-cita.. maka capailah..

Jika hidup adalah peluang.. maka ambillah..

Satu hal yang membuat kita bahagia adalah:
Cinta Allah.

Satu hal yang membuat kita hancur adalah:
Putus Asa.

Satu hal yang membuat kita maju adalah:
Ikhtiar.

Satu hal yang membuat kita kuat adalah:
Doa.

Sumber : whatsApp

Selasa, 11 Julai 2017

Random Gambar Raya..

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yg baik jua hendaknya..

Banyak pergi open house ke kekawan.. saya ni semakin malas nak ambil gambar dan update entri.. pada hal byk je yg hendak diceritakan.. hari ini entri saya rangkumkan semua gambar yg ada sikit ni.. buat macam lieya latif senang kan hahaha πŸ˜†πŸ˜…
Pada hari rabu 28.6.2017 saya beraya di Kuang pula.. mula2 rumah dituju adalah rumah mak cik saya.. adik arwah mak.. 2 org jer mak cik yg tinggal skrg. Mak cik menghidang nasi tomato dan ayam masak merah. Kebetulan sampai tengahari..
Lepas tu gi rumah kak andak.. kak andak masak soto.. dia dah pesan siap2 mkn sikit rumah mak cik tu hahaha..
Tak ada gambar pulak sbb sedap benor soto kak andak. Nabilah siap suruh tapau lagi .. malu mak nak oiiiπŸ˜†
Pastu gi rumah kak lang.. kak masak gulai nangka ayam kampung dan rendang daging paru dan limpa. Aduhai teringat arwah mak.. ini lah hidangan yg selalu disediakan pagi raya bersama ketupat.

Masa raya kedua adik saya.. si uda tu wasap.. dia dah pecah ketuban masa tgh nak beraya di kg mertuanya.. kebetulan lalu depan hospital Segamat.. terus lencung masuk kat situ.. hari rabu malam baru bersalin. Sepatutnya due date 4.7.2017.. ni dah jadi anak JDT.. dapat anak lelaki.. dah dua pasang anak adik saya ni.. Alhamdulillah.. 

Pada hari ahad 2.7.2017 kak andak dan kak lang buat aqiqah dan tahnik cucunya.. buat kat rumah arwah mak abah tu.. kak andak skrg yg tinggal dirumah tu. Belah pagi marhaban perempuan. Elok jer diam dua cucu ni😘😍

Petang pukul 2.00 adik saya bawa anak2 tahfiz untuk qasidah dan tahnik si cucu ni.. pastu ada sheikh dari syam yg tahnik kan tu.

Menu utama sudah semestinya kambing panggang ni.. 2 dibuat panggang 2 ekor lagi dimasak kari.. Kegemaran anak2 saya ni .. Nabil ke situ yg di ulang berulang kali..

Hari sabtu 8.7.2017 kami balik kg en suami lagi kerana menghadiri perkahwinan anak pak uda Razak. Sekali 3 pak uda kahwin kan anaknya.. senangkan sekali harung .. save bajet.. meriah sungguh.. kemain ramai jemputan.. dah pertama kali buat kendurikan. Hari tu sampai rumah dah hampir pukul 7pm.. penat  bukan main tapi kenyang hahaha.. siap tapau lagi nasi beryani kari kambing batu pahat yg sedap ini.
Ini lah kisah sepanjang minggu sudah.. tunggulah entri rajin saya ye .. πŸ˜…πŸ˜†