Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Ahad, 15 Januari 2017

Jom Baiki TULANG BELAKANG..

#PERUBAHAN POSITIF RAWATAN TERAPI YUMEIHO TERHADAP PESAKIT SCOLIOSIS

Kesan rawatan terapi Yumeiho terhadap pesakit Scoliosis

Sebelum dan Selepas rawatan Yumeiho bagi pesakit Scoliasis

Gambar contoh di bawah menunjukkan kesan rawatan sebelum dan selepas rawatan yumeiho bagi pesakit Scoliosis.

Scoliosis merupakan sakit tulang belakang bengkok seperti huruf "S" atau "C" dan punca sebenar penyakit tidak diketahui sebenarnya. Kebiasaannya penyakit Scoliosis terjadi pada kaum perempuan dan jarang berlaku pada lelaki tetapi ianya tetap ada. Sekiranya tulang belakang sudah bengkok sehingga 40+ darjah maka pesakit akan disarankan untuk membuat pembedahan.

Tanda-tanda dan cara mengesan pesakit Scoliosis

Rawatan Yumeiho bertujuan memperbetulkan masalah kedudukan tulang belakang. Kekerapan rawatan adalah bergantung kepada individu. Rawatan ulangan adalah perlu bagi memastikan kesembuhan yang sempurna.

*#AWAS! RAWATAN TULANG BELAKANG BUKANLAH UNTUK TRIAL AND ERROR DAN BOLEH MENDAPAT KECEDERAAN BILA DIRAWAT OLEH MEREKA YANG TIADA KEAHLIAN*

Pastikan anda mendapat rawatan Yumeiho™️ dengan terapis yang di iktiraf oleh International Institute of Practical Preventive Medicine Tokyo(Yumeiho Center Japan) untuk keselamatan dan keberkesanannya tanpa kesakitan tanpa pembedahan dan tanpa ubat2an.

Tulang belakang anda adalah sesuatu perkara yang sensitif dan boleh mendatangkan kecederaan jika di tangani oleh mereka2 yang tidak ada keahlian dan kredibiliti.
Masalah Tulang belakang anda bukanlah untuk 'trial and error'.

Rawatlah Tulang belakang anda dengan kaedah Yumeiho™️ dengan Instructor yang di iktiraf oleh International Institute of Practical Preventive Medicine Tokyo(Yumeiho Center Japan) yang terlatih dengan kaedah yang telah terbukti keselamatannya dan keberkesanannya selama lebih 50 tahun di lebih 83 buah negara di dunia.

*ATTENTION! KHAS UNTUK WARGA LEMBAH KLANG,JANGAN BIARKAN SAKIT TULANG BELAKANG ANDA TERUS MELARAT !!!!*
==========================================================================
 Risau sebab selalu lemah2 badan dan cepat letih?

 Tak tahu mana nak buat RAWATAN BEKAM dan Urut saraf dan TULANG BELAKANG yang berkesan?

 Adakah Tuan mengalami masalah TULANG BELAKANG seperti dibawah ini?

o “Aduh sakitnya belakang ni,duduk dari pagi sampai petang,rasa mcm nk tercabut tulang ni"

o “Duit dah habis byk beli ubat tahan sakit@pain killer,sakit belakang tetap kuat lagi”

o “ Sakit belikat ni dah bertahun2 dah,kadang2 pinggang pun tangkap jugak,susah nak buat kerja kalau asyik sakit2 badan ni"

=======================================
PUSAT TERAPI ABQORI ALFARUQ
=======================================

 RAWATAN YUMEIHO(pembetulan Tulang Belakang)
“Alhamdulillah,lepas buat rawatan Yumeiho ni,byk dah lega sakit2 badan ni,terutama bhgian pinggang dan pinggul.Kalau x,nak berjalan pun sakit,klu solat kena ada kerusi la jawabnya”

 CAJ RAWATAN
“Rawatan pon tak mahal. Jumpa doktor sebab slipdisc pon dah nak dekat beratus ringgit Rawatan Yumeiho ni Rm90 je dalam 45 minit, Fuuh,memang lega betul,RUGI x cuba“

 NASIHAT KESIHATAN PERCUMA
Tabib akan berikan tips kesihatan,diagnos penyakit dan petua2 untuk lebih sihat dan cergas.
InsyaAllah kami dari Pusat Terapi Abqori AlFaruq boleh membantu anda.
.
.
Dalam pengalaman rawatan yang kami lakukan, InsyaAllah dengan kaedah-kaedah ini dapat membantu anda-
.
.
#Bekam Sunnah
#Urutan Saraf (Stimulaterapi)
#Yumeiho ( Pembetulan Tulang Belakang)
#Bekam Synergy
#Moksa
#Akupuntur

.
.
Jangan malu2 dan jangan segan2
dan paling penting,
jangan biarkan sakit anda melarat.
Bertindak segera.

Hubungi Tabib Ust Fadhil secepat mungkin.
Tunggu apa lagi? Bertindak segera,

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBAT!
.
.
.
WhatsApp 'Sihat' ke 019-2975 298

WhatsApp 'Sihat' ke 019-2975 298

WhatsApp 'Sihat' ke 019-2975 298
.
.
.
Pusat Terapi Abqori Al Faruq
No.7-G jalan Pahat J/15J, Dataran Otomobil, Sek. 15 , Shah Alam.(berdekatan Temerloh Catering ikan patin)
.
.
.
WAKTU OPERASI :
ISNIN – JUMAAT (10am – 6pm)
SABTU DAN AHAD
(APPOINTMENT SAHAJA)

#RawatanUntukLelakidanWanitadisediakan.

"Hidup Sihat,Hidup Berkat"
Tabib Ustaz Fadhil.

#Bekamshahalam
#Rawattulangbelakang
#Urutlelakidanperempuan
#Bekamsunnah
#Urutsarafshahalam
Sumber : Facebook


Sabtu, 14 Januari 2017

KEMATIAN SEORANG TABLIGH..

Kisah Benar dari Anak Seorang Tabligh. Bacalah kisah yang dicoretkan anak si mati ini. Agar kita dapat sesuatu yang bermanfaat dari kisahnya.

________________________

Kisah Anak Seorang Tabligh

Bila kisah ini menyinggah di pandangan mataku...sejenak aku berfikir. Sejenak itu jua aku pantas menjadikan ia satu perkongsian untuk semua. Tidak kupasti siapakah penulis kisah ini, namun di alam maya ini, aku terpanggil untuk menjadikan ianya satu pengisian yang menarik.

"Disini saya hendak bercerita sedikit tentang ayah saya yang juga seorang karkun atau tabligh. Hanya tuan-tuan sahaja yang dapat membuat kesimpulan dengan apa yang terjadi. Kisah ini hanya sebagai renungan kita bersama sementara masih hidup.

Pada 1 mei 2009 yang lepas ayah saya baru sahaja meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur kerana menghidap penyakit kencing manis dan juga ulser perut. Saya hanya mempunyai 2 orang adik yang masih lagi belajar. Adik saya yang pertama masih lagi menuntut di sebuah institusi pengajian tinggi dan yang kedua pula masih bersekolah di tingkatan lima manakala ibu pula sudah lama meninggal dunia pada tahun 1997. Saya pula berumur 23 tahun dan bekerja di sebuah syarikat swasta sebagai pembantu teknik. Sejak kematian ibu ayahlah yang menjaga dan mendidik kami dengan penuh kasih sayang.

Walaupun hanya bergantung kepada pencen ibu yang diterima setiap bulan dan pendapatan ayah yang bekerja sebagai pembantu kedai tidak seberapa tapi kehidupan kami tetap bermakna. Ayahlah satu-satunya yang kami ada. Walaupun kehidupan kami tidak mewah tetapi dengan apa yang ada kami tetap bersyukur dan ayah masih lagi mampu untuk menyara kami sekeluarga sehinggalah saya dapat belajar di intitusi pengajian tinggi awam.

Ayah telah memberikan kami didikan agama yang cukup sempurna sejak dari kecil lagi. Setiap kali selesai solat maghrib kami akan membaca taklim (Hadis) dirumah sementara menunggu waktu isyak. Semua ini adalah hasil didikan ayah sejak kecil lagi kepada kami adik-beradik hingga kini dan tidak pernah kami tinggalkan.

Walaupun ayah selalu keluar ke jalan ALLAH 3 hari setiap bulan dan 40 hari setiap tahun iaitu selepas raya aidilfitri atau hujung tahun tetapi tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga tidak pernah ayah abaikan. Walaupun seringkali meninggalkan kami sendirian tetapi kami tetap redha kerana kami tahu ayah menjalankan tanggungjawabnya kepada agama dan masyarakat. Kami percaya yang ALLAH akan membela dan memelihara kami walaupun tanpa ayah. Saya juga seringkali mengikut jemaah keluar kejalan ALLAH bila ada kelapangan walaupun semasa bergelar seorang penuntut.

Tetapi usaha yang ayah jalankan ini tidak mendapat sokongan dari ahli keluarga dan saudara-mara yang lain kerana mereka menyangka yang ayah tidak bertanggungjawab kepada anak-anak. Walaupun begitu ayah tetap tenang dan tidak mudah melatah dengan apa yang ayah hadapi walaupun kutukan demi kutukan terus dilemparkan, ini kerana ayah telah melakukan usaha ini sejak dari umur belasan tahun lagi. Ayah juga sering berpuasa di bulan rejab, syaaban, ramdhan berturut-turut dan melakukan solat malam, tidak pernah ayah tertinggal walau satu malam sekali pun, selesai solat ayah akan memanjatkan doa kepada ALLAH S.W.T meminta pertolongan, bantuan dan memohon kepada ALLAH agar anak-anaknya menjadi seorang insan yang berguna dan tidak sekali-kali meninggalkan ibadah.

Setelah tamat pengajian saya telah dipanggil untuk ditemuduga bagi jawatan juruteknik di sebuah syarikat yang menjalankan kerja-kerja bagi industry petroleum, gas dan petrokimia sekali gus diterima bekerja. Saya terlalu bersyukur kepada ALLAH kerana memakbulkan doa ayah selama ini dan saya tidak pernah menganggur setelah tamat pengajian. Berkat doa ayah juga lah saya dapat mengecapi kejayaan pada hari ini. Setelah 2 tahun bekerja saya telah dinaikan pangkat kepada pembantu teknik, walaupun begitu tidak pernah sekali pun saya mengabaikan tanggungjawab saya sebagai seorang hamba kepada ALLAH dan anak.

Semasa ayah dimasukkan ke wad ICU di Hospital Kuala Lumpur ramai antara kenalan ayah yang datang dari dekat mahupun jauh, ada antara mereka yang datang dari Jordan, Kuwait, Pakistan dan Arab Saudi. Kesemua mereka adalah jemaah-jemaah Tabligh yang telah sama-sama melakukan usaha di Malaysia. Mereka datang sebaik sahaja mendapat berita yang ayah telah dimasukkan ke hospital walaupun baru hari kedua ayah dimasukkan ke wad.

Semasa diwad ICU ayah tidak pernah melakukan perbuatan yang pelik dan ayah tidak pernah sekalipun meninggalkan solat lima waktu walaupun terpaksa baring diatas katil hinggalah pada hari jumaat 1 may 2009 semasa sedang solat asar rakaat kedua secara tiba-tiba ayah mula tidak sedarkan diri kerana luka pada usus telah berdarah kembali.

Semasa ayah sedang sakit pernah saya hendak menghantar ayah untuk menerima rawatan dihospital kerana penyakit kencing manis tetapi ayah menolak kerana susah untuk menunaikan solat di sana. Walaupun ayah sakit ayah masih lagi mampu menunggang motorsikal untuk menunaikan solat lima waktu di masjid dan masih lagi menjalankan usaha dengan keluar 3 hari.

Sebelum ayah mendapat penyakit kencing manis pada awal april 2009 ayah telah berniat untuk keluar 40 hari ke jalan ALLAH untuk melakukan usaha tersebut dan ketika sakit ayah tetap berkeras dengan keputusan yang dibuat. Bagi saya sebagai seorang anak saya tiada hak untuk melarang ayah dari terus melakukan usaha malah saya berharap agar ALLAH dapat memelihara ayah dari sebarang perkara yang tidak diingini. Saya redha jika ayah pergi ketika melakukan usaha tersebut kerana mati dijalan ALLAH adalah mati syahid dan saya bersyukur sekiranya ia terjadi. Tetapi belum sempat ayah melakukan usaha ALLAH terlebih dahulu mengambil nyawanya.

Pada jam 2100 1 mei 2009 ayah telah punkembali kerahmatullah dengan cara yang paling mudah yang ALLAH berikan. Ayah pergi dalam keadaan yang tenang. Saya sempat untuk mengajar ayah mengucap dua kalimah syahadah walaupun tiada suara ayah kedengaran tetapi dari raut wajah dan gerakan bibir telah membuatkan saya yakin yang ayah mendengar apa yang saya ucapkan. Dengan airmata yang bergelinang dahi yang mula dibasahi peluh dan ketenangan air muka ayah telah menghadap tuhan yang maha esa penghulu kepada langit dan bumi di arasy ALLAH S.W.T. Segala urusan telah ALLAH permudahkan walaupun usaha yang ayah lakukan tidaklah sebesar mana.

Semasa melakukan urusan untuk menuntut jenazah saya telah diberitahu yang segala perbelanjaan rawatan dihospital telah pun dibayar sepenuhnya oleh seorang HAMBA ALLAH begitu juga dengan urusan pengkebumian dan tahlil segalanya telah diuruskan oleh orang perseorangan yang tidak saya kenali. Keesokan paginya ramai kenalan ayah yang hadir untuk menziarah tidak kira dari dalam dan luar negara jauh mahupun dekat. Pelajar-pelajar tahfiz juga turut sama hadir.

Keesokan paginya semasa urusan memandikan jenazah terdapat darah yang mengalir dari luka akibat proses hemodalisis. Darah tersebut cukup sifatnya dan merah mengalir keluar dari tubuh ayah. Sedang saya sibuk menggosok badan ayah, seorang tukang mandi yang saya cukup kenali sebagai berkata sesuatu kepada saya.

“Bapak kau ni tengah tidur ke?" tanya Wak.

Saya tidak dapat melayan pertanyaan wak kepada saya kerana sedang sibuk memandikan jenazah ayah.

“Ko pakai minyak atar ke ni?" Tanya wak lagi.

“Mana ada, mandi pun belum lagi ni wak. Kalau minyak atar tu ada la di rumah. Minyak atar kasturi ayah punya”, Jawap saya.

“Hah! Ni bau kasturi la ni”, balas wak kepada saya.

Saya terus mendiamkan diri dan menyambung kerja saya semula. Dalam hati saya berkata.

“Betul juga apa yang wak ni cakap, dari tadi lagi aku bau semacam je. Macam bau badan ayah masa nak ke masjid untuk solat berjemaah pula”

Selepas solat zohor saya terus melakukan solat jenazah bersama-sama dengan jemaah yang lain dan apa yang saya dengar solat jenazah ini terlalu ramai dari bahagian tengah masjid hingga ke bahagian belakang saf lelaki. Selepas itu jenazah terus dibawa ke kawasan perkuburan islam Jalan Ampang untuk dikebumikan dan sekali lagi perkara yang pelik berlaku semasa menurunkan jenazah ke dalam liang lahad dimana lima orang boleh muat untuk turun kebawah sedangkan badan kami besar dan laing lahad hanya berukuran tujuh kaki lebar.

Semasa jenazah ayah dibawa turun dapat saya rasakan yang beratnya terlalu ringan seolah-olah sedang memeluk kapas. Sekali lagi perkara pelik terus berlaku semasa bilal sedang membaca talkin hadirin yang hadir tercium bau yang semerbak harum bak kasturi dan saya sendiri turut sama mencium bau tersebut. Selesai sahaja urusan pengkebumian ramai kenalan yang hadir bertanyakan soalan kepada saya tentang apa yang berlaku semasa di tanah perkuburan dan persoalan itu masih tidak dapat saya jawap hingga hari ini. Hanya ALLAH S.W.T sahaja yang mengetahui apa yang berlaku.

Bagi saya setiap amalan kita didunia pada hari ini akan menjadi pertimbangan kita diakhirat kelak. Jika didunia ALLAH ingin menunjukan kepada kita atas perbuatan kita maka ianya akan berlaku inikan pula di akhirat. InsyaALLAH tuan-tuan apa yang berlaku kita jadikan iktibar buat diri kita dan renungan kita bersama. Saya tidaklah pandai menulis dan berkata-kata apatah lagi bila berbicara soal agama, saya juga seperti tuan-tuan insan yang lemah disisi ALLAH S.W.T. segala apa yang saya ceritakan adalah kisah benar dalam hidup saya dan ianya bukanlah nukilan semata-mata. Terpulang pada tuan-tuan semua untuk menilainya. Walaupun ayah telah tiada tetapi saya berniat dalam hati saya kerana ALLAH S.W.T saya akan meneruskan usaha yang dilakukan oleh ayah."

Kongsikan artikel ini dengan rakan-rakan facebook anda. Sharing is Caring

1000 share untuk islam

1000 share untuk jasa ibubapa

1000 share untuk orang yang anda cintai Digital Qalam Malaysia

Sumber : Facebook


Jumaat, 13 Januari 2017

WAHAI KAMU SEORANG WANITA 😊

Dari pipi , lelaki boleh tahu saiz baju dalam awak .

Dari kening , lelaki boleh tahu keadaan rambut awak .

Dari pergelangan tangan (tempat sembur minyak wangi tu) lelaki boleh tahu awak punya warna kulit dalam .

Dari tumit kaki , lelaki boleh tahu awak tengah haid atau tak .

Dari kedalaman tapak tangan , lelaki boleh tahu besar mana saiz 'bawah' awak tu .

Dari betis , lelaki boleh tahu awak ada dara atau tak .

Ada alasan lagi untuk tidak menutup aurat dengan sempurna ? Allah cipta kita Kaum Hawa , dengan istimewa sekali . Ada sebab kenapa Allah turunkan ayat An Nur . Allah sayang kita , Dia dah bagitahu awal awal . Cuma kita je yang tidak mahu menghayati al-Quran . Allah .

Wahai wanita .

Pergelangan tangan itu dah aurat nak sinsing lengan baju tak salah tapi itu pun kalau kamu lelaki .
Nak selamat , pakai sarung lengan . Panas ?
 Takpa panas sikit di dunia , asalkan tak panas di sana .

Kaki pun aurat .
Stokin tak wajib pun , tapi kaki tu aurat .
Kalau nak pakai cardbox atau plastik sekali pun boleh sangat tapi cari yang warna gelap .
Jangan yang lutsinar .

Tudung tu .
Tak kisah , nak pakai jenis yang macam mana pun .
Hana Tajima , shawl , pashmina or bawal . It's up to you . Tapi Allah suruh tutup dada .
Ulang . *Tutup dada*. Apa salahnya labuhkan sampai ke bawah dada . Ini perintah Allah bukan dari saya .

Baju / kain / seluar tu .
Saya tahu kita masih muda , nak bergaya , ikut fesyen .
Saya faham . Ada rasa teringin itu ini .
Tapi biarlah *menutup aurat dengan sebaik-baiknya*.
Tak ketat , tak jarang , tak singkat .
Islam tak larang kita nak berfesyen , asalkan *syariat tidak diketepikan*.

Maha Suci Allah .
Tepuk dada , tanya iman .
Kita , saya , awak adalah Islam .
Tudung labuh . Jubah . Pakaian ikut syariat tu bukannya untuk ustaz ustazah , pelajar sekolah , universiti / aliran agama sahaja .

Islam tu untuk SEMUA .
Jangan pernah malu tunjukkan identiti Islam kita .
Maaf kalau terasa . Saya tak nak korang ambil pahala saya . Saya pun tak sanggup tanggung dosa .
Dan saya tak nak masuk neraka sebab saya tak tegur korang . Saya nak korang jadi saksi yang saya dah tegur . Yang PALING SAYA NAK , kita sama-sama masuk Syurga sama-sama πŸ’•
Tegurlah.....

Anak2 perempuan kita,
Adk2 perempuan kita,
Kakak kita
Mak kita

Korang baca kan ?
Nanti Allah tanya dah bagitahu belum sekurang- kurangnya saya ada jugak jawapan .
Kita buat dan jaga sesama ya .
Saya pun tak sempurna dan baik mana .
Saya pun tengah cuba sebab kita manusia .
Kadang-kadang alpa , moga Allah pelihara dan jaga kita semua 😊

Sumber : WhatsApp


Pakaian di madrasah yg ditetapkan.. mengikut peraturannya.. ada juga kakak nabilah menyuarakan untuk istiqomah berniqab.. tapi ustazahnya menasihatinya .. labuhkan tudung dulu.. kemudian baru istiqomah dgn niqab.. ustazah tak mahu kamu nanti.. pakai buka pula.. memalukan muslimah yg istiqomah dengan niqab ni.. dia akur dengan nasihat ustazahnya. :)