Terima kasih jadi sahabat saya

JOM KITA KLIK KLIK ^___^

JOM KITA KLIK KLIK ^____^

Jumaat, 24 Februari 2017

Siapa DIA Di Hati Kita ❤💖




Dari: *Dr Zakir Naik*.
...... Tolong baca sampai habis..

Kita selalu luangkan masa yg sdikit utk Allah; Tapi DIA selalu menyayangi dan merahmati kita. Allah sentiasa bersama kita.. Marilah luangkan 30 min masa kita utk ALLAH. Bukan berdoa, tetapi memuji-NYA.

Hari ini, saya nak mesej ini disebarkn ke sluruh dunia.. Sudikah anda menolong?? Jangan tamatkn pnyebaran mesej ini..
DIA selalu memberikan kita segala yg kita mahukan...

*Kenapa kita rasa mengantuk apabila SOLAT? Tapi blh pula kita berjaga sepanjang 3 jam tgk movie.*

*Kenapa kita rasa bosan bila lihat AL-QURAN? Tapi senang utk baca buku lain*

*Kenapa senang je kita tak peduli mesej berkaitan ALLAH? Tapi senang je forward benda yg kelakar.*

*Kenapa Masjid makin kecil? Tapi Bar dan Kelab Malam semakin bnyk.*

*Kenapa senang kita sanjung celebrity? Tapi susah kita ingat ALLAH.*

Ingatlah; Allah (SWT) Berfirman: Jika kamu berpaling dari aku di depan kawan kamu, Aku akan berpaling dari kamu pada Hari Kiamat kelak..
Jika seseorang menutup satu pintu, Allah akan membuka dua pintu; Jika Allah membuka pintu untuk kamu, hantarlah mesej ini termasuk saya..

Allah tiada hphone tapi DIA lagi favourite contact saya...

Allah tiada TWITTER Tapi data sentiasa mengikuti DIA, dan tetap akan saya ikut selamanya..

*Allah tiada WHATSAPP tapi dia selalu online...*

Jadi walau tanpa INTERNET saya akan sentiasa berhubung dengan-Nya...

Dikatakan bahawa apabila Malaikat Maut cabut nyawa drpd jasad org yg mati.. Itu satu pengalaman yang menyakitkan. Dikatakan juga bila manusia dibangkitkan pada Hari Kiamat, kesan sakit roh dicabut drpd jasad masih ada lagi.

Maka, ALLAH menyuruh kita utk membaca AYAT KURSI setiap selepas solat fardhu dan dinyatakan sesiapa yang membaca ayat kursi, roh mereka akan dicabut seperti mengambil sehelai rambut daripada tepung.. Bayangkan betapa ringannya rasa ITU, Masya-Allah!  Moga Allah menyelamatkan kita drpd sebarang sakit dan moga DIA mematikan kita dgn iman di hati dan selamatkan kita drpd Azab. Aamiin..
..Tiada perkataan secantik ALLAH (SWT).
..Tiada contoh secantik Rasulullah (SAW).
..Tiada ajaran secantik Islam.
..Tiada lagu sesedap Azan.
..Tiada amal yang bermakna dari Zakat.
..Tiada ensiklopedia sesempurna AL-QURAN.
..Tiada sembahyang sesempurna SOLAT(Namaz).
..Tiada diet sesempurna PUASA.
..Tiada pengembaraan sesempurna HAJI
....Sedarlah bahawa Islam ITU sentiasa Cantik & Sempurna.

Ini perkara biasa kita buat, sebahagian drpd kita bercakap masa tgh Azan...
BACA ini..
Nabi Muhammad(SAW) bersabda, Berhenti melakukan apa2 semasa Azan, walau membaca Quran, sesiapa yang bercakap semasa Azan orang itu takkan dapat mengucap Kalimah Shahadat waktu dia mati...

BACA DOA INI UTK HIDUP YG LEBIH BAIK..
 Allahumma- inni-ala- zhikrika-wa Shukrika-wa-husni-ibaadatika.
Doa yg hebat telah dihantar kepada anda. Apa yg anda fikir nak buat dgn Doa ini. Bayangkan kalau 1000 org baca doa ini sebab anda. سُبْحَانَاللَّه ِ !!!
Subhanallah!!!

*Bangun apabila dengar AZAN, seperti anda bangun apabila PHONE BERBUNYI*

..Baca AL-QURAN dengan cermat seperti anda baca nota.

*Takut ALLAH, seperti anda takut MATI*

Ingatlah MATI, seperti anda ingat NAMA anda.

*Berapa minit kita luangkan untuk SOLAT*

*"SUBUH" 4/6 Minit*

*"ZUHUR" 6/8 Minit*

*"ASAR" 6/8 Minit*

*"MAGHRIB" 5/7 Minit*

*"ISYAK " 7/10 Minit*

*Jumlah 28/39  minit sehari dari 24 jam. ..*

Jom kita fikir *betul ke kita luangkan masa kerana ALLAH.*

⚠ 80% orang takkan forward mesej ni

Sumber : WhatsApps

Khamis, 23 Februari 2017

KELADI TELOR 😊👍 emmm dapnya :)

Assalamualaikum kekawan..
Semoga kita semua berada dalam rahmat Allah dan dikurniakan kesihatan yang baik jua hendaknya..

Semalam dok sembang dalam wasap aweks blogger.. yang hainom cerita kentang telor.. udah teringat ada keladi telor dalam petiais yang belum direbus, semalam saya tak kerja sebab sakit kepala dan lemah2 sendi.. sembang juga dalam groups.. itu adalah salah satu tanda2 nak menapose ... ohhhh udah tua kertu saya ni hahahha.. tapi kata Mummydiarie itu baru tanda2 saja.. menapose nya mungkin sepuluh tahun lagi hihihi.. ehhh dah melalut ke situ pulak padahal nak cerita keladi telor ni..

Keladi telor ni makanan saya masa kecik2 dulu, apa almarhumah mak makan itu sudah menjadi makanan kami juga.. sedap sangat.. isi lembut.. Hainom kata dia panggil Keladi Senandung.. Warisan Petani tentu ada tanam kan.. biasa lah WP ni banyak sungguh menanam hasil kampung ni.. kekadang teringin nak menanam seperti WP ni.. tapi kena balik kampunglah sebab rumah teres ni mana halaman yg luas utk menanam hehehe..

Saya suka cecah dengan gula ajer... emmm dapnya.. masa nabil balik sekolah petang tu dia tanya apa ni mama.. keladi telor.. emmm macam tak makan jer.. anak2 sekarang macam tu lah, bukan tahu makanan ruji kita dulu2 kan :D